Film Yorum | Bu Dünyanın Dışında (The Space Between Us)


Ne zamandır merakla beklediğim film "Bu Dünyanın Dışında" artık sinemalarımıza konuk oldu.Özellikle konusunu durduğumdan beri aylardır takipteydim bu filmi. 

Kadrosu da oldukça güçlü: Saygıdeğer Gary Oldman, son zamanlarda oldukça sık ekranlarda izlediğimiz Asa Butterfield ve  en son "Tomorrowland"de izlemiş olduğumuz Britt Robertson. Ama benim asıl ilgimi çeken değişik konusuydu.


İnsanoğlunun Mars'a yerleşme hayalleri gerçekleşmiş, ilk astronot grubu Mars'ta yaşamak için yola çıkmıştır. Ancak yolculuk esnasında astronotlardan birini hamile olduğu ortaya çıkar. Geri dönebilmesi için çok geçtir, bebeğini Mars'ta doğurmak zorundadır. Bebeğin dünyaya gelmesinin ardından  NASA bu olayı kamuoyundan gizlemeye karar verirler.


"Bu Dünyanın Dışında" Mars'ta doğmuş ilk çocuk olan Gardner'ın hikayesini anlatıyor. Onun Mars koşullarına göre şekillenmiş bağışıklık sistemi ve vücut yapısı Dünya'da yaşamasına müsaade etmez.


Ancak Gardner küçücük kısıtlı bir alanda yaşadığı ve tek arkadaşının kendi yapımı bir robot olan bu gezegende daha fazla kalmak istemez.


İnternet üzerinden tanıştığı güzel Tulsa da Gardneri için bir sebep olur. Ve hem Tulsa'yla tanışmak hem de hiç tanımadığı babasını bulmak için Dünya'ya bir yolculuğa çıkar. Ancak Dünya'nın koşulları Gardner'ın burada kalmasına pek olanak vermeyecektir.


Konusunu son derece ilginç bulduğum film işlenişiyle beni oldukça hayal kırıklığına uğrattı desem abartmış olmam. Ben daha bilimsel bir film beklerken karşımda vasatın üzerinde, 14-17 yaş kesimini hedef alan bir gençlik filmiyle karşılaştım. Ne  hikayesi ne görüntüleri ne de Gary Oldman maalesef bir katkıda bulunamıyorlar. Açıkçası başka bir senaryo ile son derece etkiyici olabilecek bir senaryo uçmuş gitmişş.


Yönetmenliğini Peter Chelsom'un yaptığı "Bu Dünyanın Dışında",  Alan Loeb tarafından Steward Schill ve Richard Barton Lewis'in hikayesinden sinemaya uyarlanmış. IMB puanı ise 6.4



Herkese iyi seyirler!


6 yorum:

  1. Tomorrowland'ın fragmanını izledikten sonra filmde karşılaştıklarım karşısında uğradığım hayal kırıklığına benzer bir duygu yaşamışsınız.
    Bu Dünyanın Dışında filminin en başında yer aldığını düşündüğüm uzay yolculuğu ve Mars'ta geçen kısmından umutlu olabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet galiba biraz öyle oldu sanırım.
      Filmde tek sevdiğim şey Mars görüntüleri oldu. Aslında çok güzel işlenebilecek bir konu diye düşünüyorum. Beklentimi hiç karşılamadı :(

      Sil
  2. Son derece merak ettiğim filmlerden biri. Mutlaka izleyeceğim. Teşekkürler ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi seyirler şimdiden 🍿🎬

      Sil
  3. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım bende beklerim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :)
      Blogunuzu ziyaret ettim. Kozmetik yazılarınızı yavaş yavaş keşfetmeyi planlıyorum.

      Sevgiler

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.