Üşenen ve Erteleyenlerden Misiniz? Çözümünüz Burada! 💃

Bazı zamanlar elimiz bür türlü işe gitmez. Sürekli erteler dururuz, yapmamak için bahaneler uydururuz kendimize. Vaktim yok, şu an bitirmem gereken başka birşey var ya da sonra yaparım gibi... Aslında tüm bu bahanelerin arkasına sığınıp biraz Snoopy'cilik oynamaktır amacımız.

Sürekli ertelediğiniz ya da vakit yaratamadığınız şeyi yapmama gibi bir lüksünüz varsa ne ala! Ama tezinizi yazmak ya da ödevinizi tamamlamak gibi mecburi bir iş bekliyorsa sizi  geçmiş olsun iş başa düşüyor.


İkinci Dünya Savaşı sonrasında Japonlar tarafından ekonomik gelişimi artırmak amaçlı ortaya konan Kaizen felsefesi çok geniş ver derin bir düşünce ve yönetim sistemi. Burada bahsettiğimiz teknik ise bu sistemin ufacık bir parçası...

Japonca'da Kai değişim, zen ise iyi anlamına geliyor. Yani bu metodu uygulayarak değişiminizin iyi olacağına dair hiçbir şüphe yok.



Bu metodu günlük hayatımıza şu şekilde uyguluyoruz:

Gün içinde neyi yapmak istemiyorsanız her gün belli bir zaman onu yapmaya vakit ayırıyorsunuz. Bu 1 dakika olabilir ya da 5 dakika olabilir, sizin tercihinize kalmış. Ama önemli olan bunu her gün yapmanız.

Kişisel Gelişiminizi Kaizen Metodu İle Hızlandırın

Mesela İngilizce öğrenmek istiyorsanız her gün 5 dakika yeni kelime öğrenmeye ayırabilirsiniz. Ya da matematikle aranız değilse bir problem çözümüyle yeni bir konu öğrenebilirsiniz. Bunun gibi istediğiniz her şeye bu metodu uygulayabilirsiniz.

Düzenli olarak yaptığınız bu beyinsel aktivite zamanla sizde bir alışkanlık haline gelecek. Ve bir süre sonra kaçındığınız o işi yapmayı artık ertelemediğinizi fark edeceksiniz.



Bu metoda "bugün" başlamaya ne dersiniz?

10 yorum:

  1. İşte biz üşengeçler, başlamak için bile üşeniriz çünkü üşenmek bunu gerektirir :). Ben kendim sayılı üşengeçlerin başında geldiğim için güzel bir yöntem gibi geldi deneyeceğim ama bugün değil sanırım :):).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haahaaaa süpersin!
      Daha güzel bir yorum düşünemiyorum 👏

      Sil
  2. çok şükür ki hasta olmadıgım surece pek usendıgımı bılmem :) ama bende de yerıne koyma hastalıgı var :) hıcbırseyı aldıgım yere koyamıyorum bu daha da kotu bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aradığın zaman bulabiliyorsan bence sorun yok. Ama nereye koymuştum diye aranıyorsan o zor işte, hele ki sabahları :o

      Sevgiler

      Sil
  3. Zinciri kırma gibi, hergün yapmamız da alışkanlık kazandırır ne de güzel yöntem ben bunu blog yazmakta uyguluyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazı yazmak da kazanılabilecek bir alışkanlık. Bir süre yazmazsan paslanabiliyorsun. Bu yöntem katkı sağlayabilir

      Sil
  4. Yapmak istediğim o kadar çok şey var ki. Hepsi de üşengeçliğin kurbanı oluyor. Kaizen tekniğini denemeye çalışacağım ama hangisinden baslasam bilemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence nispeten daha az zor olandan başlamak iyi olabilir ;)

      Kolaylıklar dilerim şimdiden

      Sil
  5. Ders çalışmam gerek ama bir türlü başlayamıyorum, çalışayım dediğimde de psikolojik olarak sanırım uykum geliyor :D Vizeler de geliyor, keşke tekniği uygulayabilsem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ödül yöntemi de işe yarayabilir. Yarım saat çalışmaya 15 dakika istediğin bir aktivite gibi...Belki o zaman daha istekle çalışabilirsin

      Sevgiler ve kolaylıklar :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.