Kullandığım Blog Fotoğraf Düzenleme Programları


Bir blogun belki de en önemli parçasıdır görseller. İster kozmetik yazısı olsun ister film, şahsen ben bol görselle süslenmiş yazıları okumaktan keyif alıyorum. Tabii bir de bu görsellerin, fotoğrafların düzenlenmesi kısmı var ki zaman ve emek istiyor gerçekten.

Başarılı görsellere sahip olmak için en önemlisi iyi bir fotoğraf makinesi. Profesyonel ya da yarı-profesyonel makineler her zaman çok güzel sonuçlar verir. Ama günümüzde buna yakın, çözünürlüğü çok yüksek cep telefonu kameraları da var. Onlarla da gerçekten güzel fotoğraflar çekilebiliyor.

Ve sonrasında işin keyifli kısmı başlıyor: Fotoğrafları düzenleme...
Ben bu yazımda görselleri hangi programları kullanarak düzenlediğimi paylaşmak istiyorum. Bazılarına online olarak ulaşabiliyorsunuz, o nedenle linklerini de altlarına yazacağım.

1-) Photoshop

Fotoğraf düzenlemesiyle ilgilenen hemen herkesin vazgeçilmez programıdır Photoshop. Efekt verme, renk tonlarını ayarlama, kolaj yapma gibi sınırsız seçeneğiniz var. Kullanımı diğer programlara göre daha zor ama alışınca sürekli eliniz Photoshop'a gidiyor emin olun.
*İnternet üzerinden Adobe Photoshop CS2'yi ücretsiz indirme imkanınız var.


2-) PhotoScape
Fotoğraflara çerçeve eklemek istediğimde kullandığım ilk program. Geniş bir çerçeve seçeneğiniz var ve tek tuşla işleminizi tamamlayabiliyorsunuz. Bunun dışında renk düzenlemeleri yapabiliyor, çeşitli efektler verebiliyor, illüstrasyonlar ekleyebiliyorsunuz. Ayrıca size toplu düzenleme imkanı sağlıyor, aynı anda tüm fotoğraflarınızı düzenleyebiliyorsunuz. 

Ve benim severek kullandığım bir başka özelliği de AniGif seçeneği. Yani hareketli resimler hazırlayabiliyorsunuz. PhotoScape'de keşfedilecek gerçekten çok şey var.


3-)Pixlr-O-Matic
Görsellerinde özellikle vintage efekti isteyenler için mutlaka denenmesi gereken program.Bunun dışında değişik görsel efektler ve çerçeve seçenekleri de bulabilirsiniz.
Link: https://pixlr.com/o-matic/


4-) Fotostars
Pixlr-o-matic'e benzer görsel efektler sunan Fotostars programında ayrıca fotoğraf kesme, boyutlandırma, sıcaklık değerini ayarlama vs. gibi ek seçenekler mevcut. Yine geniş bir çerçeve seçeneği de sunuyor bu program.
Link:  https://fotostars.me/en-US/


5-) Photogramio / Pixlr Express

Benim Photoshop'la birlikte en fazla kullandığım görsel düzenleme programı diyebilirim.Bu programda diğerlerinden bir tık fazla seçeneğiniz var. Yüzlerce çerçeve, efekt ve font alternatifiniz var. 

Ayrıca görsellerinize değişik stickerlar ekleyebiliyorsunuz. Vintage, siyah-beyaz ya da soft pek çok renk seçeneğiniz mevcut. Sadece bu program bile düzenleme işleminizin çoğunu halledebilir.
Link: http://photogramio.com/photoeditor



Evet, benim kullandığım programlar bunlar. 
Siz görsellerinizi düzenlerken hangi programları tercih ediyorsunuz?

10 yorum:

  1. Aralarında kullandıklarım var ama diğerlerine kesinlikle bakacağım. Çok yararlı ve güzel bir yazı olmuş :). Teşekkkürler :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper çok sevindim. Umarım işine yarayan programlar olur.
      Sevgiler

      Sil
  2. Photoscape ile pixlr programlarını çok başarılı buluyorum özellikle photoscape'i yıllardır kullanıyorum photoshop ile tasarim yapıyorum oldukça da iyi sonuçlar veriyor..dediğin gibi de fotoğrafın ne ile çekildiği de önemli nasıl çekildiği de.
    Bu yayını beğendim❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Mutlu oldum.
      Photoshop zaten olmazsa olmazlarımızdan. Ama diğerleri daha pratik ve sonuca yönelik. Hepsinden biraz ortaya karışık benimki :p

      Sil
  3. Güzel bir yazı olmuş..Bir kaçını hemen denemek istiyorum. Başarılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Umarım yeni, işine yarayacak programlar keşfedersin👍

      Sil
  4. Photoscape ile Photoshop'u kullanıyorum ben, ihtiyaçlarımı karşılıyorlar başka programlara yönelmedim hiç^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çoğu özelliği benziyor birbirine. Photoshop'la aran iyiyse zaten başka bir programa gerek kalmıyor.

      Sevgiler

      Sil
  5. Benim gibi Photoshop gibi programları pek anlamayanlar için online editörler en iyisi olacaktır. Genellikle blog yazıları için Canva adlı web sitesini kullanıyorum. İhtiyacım olan her şey var. Bunun yanında Fotor ve BeFunky gibi siteler de çok işe yarıyor. Pixlr'ın online editöründen normal fotoğrafları düzenliyorum mobil uygulaması da var bayağı kullanışlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canva özellikle kolaj yapmak için çok kullanışlı bir program.
      Pixlr zaten diğer editörlerin yaptığını fazla fazla yaptığı için yeterli olabilir.

      Photoshop aslında o kadar da zor değil. Uğraştıkça keyif almaya başlayacaksın eminim.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.