Dizi Yorum | Big Little Lies


Her yer "Big Little Lies" diye yıkılıyormuş da benim haberim yokmuş. 
Bu diziden bihaberdim açıkçası. Ta ki geçen haftaya kadar!

Önce Jale'nin Alemi'nde okudum bu diziyi, hemen sonraki gün Öneri Makinesi de bu diziyi önerince "Hmmm neymiş bu dizi bakmak farz oldu" dedim. Çünkü her ikisi de film ve dizi zevklerine çok güvendiğim 2 blogger.
Dizi, Liane Moriarty'nin aynı adlı romanından senaryolaştırılmış. 7 bölüm süren bir mini dizi - ki ben bu aralar mini dizileri izlemeyi seviyorum, aylarca bir sonraki sezonu bekleme işkencesi çekmiyoruz. :)

Monterey adında bir sahil kasabasında yaşayan zengin ve mutlu (gözüken) ailelerin hayatlarına şahit oluyoruz. Güzel kadınlar, yakışıklı ve kariyerli erkekler, birbirini gördüğünde 32 diş gülümseyen komşular ve tüm bunların arasında var olmaya çalışan çocuklar.
Dizi her ne kadar Madeline, Celeste ve Jane karakterleri üzerinden ilerliyormuş gibi görünse de çevrelerindeki sarmal genişledikçe kasabadaki diğer ailelerin yaşamlarına da dokunuyoruz. Çünkü her şey birbiriyle bağlantılı bu dizide.
Keyifli kadınların, güçlü erkeklerin ve mutlu görünen evliliklerin yaldızları yavaş yavaş dökülmeye başladıkça her karakterin ruhundaki boşlukları görmeye başlıyoruz. Takıntıları, korkuları, özgüvensizlikleri...

Karakter tasvirlerinin müthiş yapıldığı bir dizi "Big Little Lies". Kasabanın dokusuna da uygun olarak hissetiğimiz o gerçeklik duygusu tüm dizi boyunca merak duygumuzu ayakta tutuyor. Bu yüzden bir bölüm bitince ara vermek istediğiniz dizilerden değil bu. Aksine o "tanık olma" duygusunu daha da fazla hissetmek istiyorsunuz.
Oyuncu kadrosu ise tek kelimeyle muhteşem:
Reese Witherspoon, Nicole Kidman, Shailene Woodley, Alexander Skarsgard, Adam Scott, Zoe Kravitz, Laura Dern her biri ayrı ayrı çizilmiş karakterlere hayat veriyorlar. Özellikle Witherspoon ve Kidman bence müthişler.

Bir dizinin 2. omurgasını oluşturan çocuklar var tabii. Dizide pek konu onlar üzerinden ilerlediği için  bahsetmeden geçmek olmaz. Ziggy'i canlandıran Iain Armitage hemen aklıma gelen. Ama hepsi son derece tatlış oynamışlar.
Bir de dizinin müzikleri var. Benim bu diziyi sevmemin en baş nedenlerinden biri. Kullanılan müziklerin çoğu o anki sahneyle öylesine bütünleşiyor ki, her dinlediğinizde bu diziyi hatırlayacaksınız emin olun. 

Özellikle dizinin orijinal müziği "Cold Little Heart" uzun süre kulaklardan silinmeyecek denli etkileyici.



10 yorum:

  1. Benim de haberim yoktu, bir anime var izlediğim, o bitince bu diziye başlamalı. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım keyifle izlersiniz.

      Sevgiler

      Sil
  2. Tasarım olarak ve isim olarak Pretty Little Liars dizisine benzettim ama içerik olarak bilemedim,denemek lazım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak ben de o diziyi hiç izlemedim ama adını çok duydum.

      Sil
  3. Çok güzel yazmışsın, peki Madeline'nin kızına ne demeli :) Kadın kendini kopyalamış resmen :). Zaten öğretmeni de diyordu annesinin genlerini almış diye :). Bir de şarkıları sesli açması sanki sonradan montajlanmış gibiyken ama sonra sesini kıs demeleri çok güzeldi <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yaştaki bir çocuk için çok sıkı parçalar dinliyordu.
      Sosyalleşmesine hasta olmuştum okulda :)

      Sil
  4. bende yeni haberdar oldum kısa demen daha da çekici hale getirdi diziyi, yazın izlenecekler listeme ekledim.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet başladığı gibi bitiyor. Bence bu mini diziler çoğalmalı. Seyahat boyu ürünler gibi :)
      İyi seyirler

      Sil
  5. Öneri Makinesinde görüp hemen izledim hepsini.. ben de devamı gelecek sanıyordum :) Seyrettiyseniz eğer bu dizi hafiften Desperate Housewives ı andırmıyor mu sizce de?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Andırıyor. Onun dram yönü daha ağır basanı diye yorum yapabilirim.
      Öneri Makinesi tavsiye ediyorsa izlenir 👍

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.