İzledim | Fi

Azra Kohen'in sürükleyici üçlemesi Fi, Pi ve Çi'yi bir çırpıda okuyuverenlerdenim. Hem hafif ve kolay okunan bir seri ama aynı zamanda çok derine dalan bazı konulara da değiniyor. Okurken siiz düşündürtüyor, kitabı elinizden her bıraktığınızda şöyle 2-3 dakikada olsa olayları sorgulatıyor beyninizde. 

Bu seriyi sevenlere müjdeli haber aylar aylar öncesinden gelmişti. Ekrana da gayet yakışacak bir konusu olduğunda bu üçlemenin dizisinin çekileceği televizyon dünyasını sarıverdi. Ve dün de internet üzerinden dizi yayınlayan bir platform olan Puhu Tv'de, ilk bölüm buluştu bizlerle.

Öncelikle oyuncu kadrosunun harika olduğu söylemeliyim. Ozan Güven, Serenay Sarıkaya, Mehmet Günsür, Berrak Tüzünataç ve Büşra Develi ana karakterleri canlandırıyorlar. Bu konuda cast direktörü muhteşem bir iş çıkartmış. Okurken kafamda canlandırdığım karakterlerin çok çok benzerini izledim ekranda. Özellikle Can Manay rolünde Ozan Güven resmen döktürmüş diyebilirim. O bakışlar, tavırlar falan birebir yansıtmış Can Manay'ın psikolojisini...

Serenay Sarıkaya'da fiziği ve dans kökeni sayesinde Duru için uygun bir seçim olmuş bence. Kitapta ayrıntılı birbiçimde anlatılan o dans gösterisini nasıl yansıtacaklar acaba diye düşünürken gayet güzel kurgulanmış bir sahneyle karşılaştım. Serenay Sarıkaya bu rolün altından kalkabilmiş diyebilirim.

Mehmet Günsür her zamanki gibi yakışıklılığın zirvesinde. Deniz rolünde giderek yükselen bir performans izletecek bize gibi duruyor. Sarıkaya ile kimyaları tutmuş mu diye sorarsanız ben pek ikili olarak yakıştıramadım ekranda ama bu ufak bir ayrıntı dizinin bütününe bakarsak...

Kitapların ekrana uyarlanması zordur derler ama "Fi" bence bunu gerektiği kadar başarabilmiş. Tabii ki kitapta sayfalarca tasviri yapılan sahneleri biz ekranda 1-2 dakika izleyebiliyoruz. Bu da olayların daha hızlı gelişmesini getiriyor beraberinde. Ama kısıtlı zamanda anlatmak istediğiniz bir şeyler varda bunu yapmak zorundasınız. 

Ancak şunu da eklemek isterim ki kitabı okuyanlar olayların çok daha kolay yakalayabilecekler karakterleri de tanıdıkları için. O nedenle önce kitabı okuduysanız daha şanslısınız diyebilirim.

Yeni bölümleri cuma akşamları yayınlacak olan "Fi", Azra Kohen severleri internette buluşturacak gibi görünüyor. En azından ben diziyi sevdim ve takipteyim.



Herkese iyi seyirler!


4 yorum:

  1. Fi dizisinin tanıtımları görmüştüm tv de. Oyuncu kadrosu benimde gözümü doldurdu. Puhu'yu önceden duymuştum ama hiç izlememiştim filmlerini. Fi dizisiyle bir siftah yapayım. :) Paylaşım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden iyi seyirler dilerim öyleyse :)

      Sil
  2. kitabı okumadım sıkılmıştım yaaa ama dizi izlenir gibi di mi serenay ve günsuru da pek severiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı sevmediysen muhtemelen diziden de hoşlanmazsın.
      Bence Ozan Güven ikisini de gölgede bırakmış gibi gibi

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.