Film | Jane Doe'nun Otopsisi (The Autopsy of Jane Doe)


John ya da Jane Doe, ABD'de kimliği belirsiz cesetler için kullanılan bir terim. Ve evet filmimizin baş rolünde kim olduğu ve neden öldüğü belli olmayan bir kadın cesedi var.



Bir evin bodrumunda yarı-gömülü olarak bulunan ceset, otopsi yapılması için kasabanın baba & oğul otopsi uzmanları Tommy ve Austin Tilden'in morguna getirilir. Tuhaf olan Jane Doe'muz öldürülmüş olmasına rağmen vücudunda en ufak bir kırık, yaralanma, kesik vs. bulunamaz. 

Tildenlerin tüm gece cesedi incelemesi ve ölüm sebebini tespit etmeleri gerekmektedir.



Baba oğul hemen Jane Doe'yu incelemeye başlarlar. Geçen her dakika gerilimi artırırken radyodan gece büyük bir fırtınanın beklendiğine dair bir anons duyulur. 

Ve çok geçmeden tüm elektrikler gider ve Tildenlar morgda bulunan diğer 2 ceset ve otopsi masasındaki Jane Doe ile yapayalnız kalırlar.



Bu filmi ile ilk kez tanıştığım Andre Ovredal kısıtlı mekanda, kısıtlı bütçeyle son derece güzel bir iş çıkartmış. 1,5 saat boyunca gerilimin hiç düşmediği, bazı sahneleri ile izleyeni zıplatan bir film çıkmış ortaya.

Film ikinci bölümde tamamen başka bir yöne sapsa da, özellikle ilk 1 saat korku filmi sevenler için kaymaklı kadayıf. Yönetmen sadece görüntülerden beslenmiyor, sesleri de filme katarak gerilimi inanılmaz yükseltiyor.  Örneğin morgda cesetlerin ayak bileklerine takılan minik ziller gibi - Benim en gerildiğim sahnelerdi.



Filmdeki yoğun olarak yer alan otopsi sahneleri kimi izleyiciler için oldukça rahatsız edici olabilir. Bu konuda hassasiyetiniz varsa sakın ha dolu mideyle filme girmeyin derim.



Baş rollerde Brian Cox ve "Özgürlük Yolu" (Into The Wild) filminde hepimizi kendine hayran bırakan Emile Hirsh yer alıyor. Jane Doe'yu canlandıran (tuhaf bir şey oldu biliyorum) Olwen Catherine Kelly de o soğuk ve korkutucu görüntüsüyle bence gayet iyi iş çıkartmış.

Son dönemlerde izlediğim başarılı korku filmlerinden biri oldu "Jane Doe'nun Otopsisi". Siz de bu türe ilgi duyanlardansanız salonu mutlu mesut terk edeceğinizi tahmin ediyorum.



Herkese iyi seyirler!



16 yorum:

  1. Jane Doe iyi oyun çıkardı gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuhaf ama gerçek! Ben de beğendim valla

      Sil
  2. korku filmleri çok tercih ettiğim bir tür değil ama belki eşimle birlikte izleyebiliriz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı yerlerde zıplatıyor izleyiciyi. Ama otopsi sahneleri de fena bu arada

      Sil
  3. Filmi izledim, kısmen beni germeyi başardı. Herhalde bir süre zil sesi duyduğumda Otopsi filmi aklıma gelir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklıma geldikçe bile ürperiyorum. Fenaydı kesinlikle

      Sil
  4. Korku filmlerini sevsem de, izlerken de bayağı bi tırsak olabiliyorum.:)) Elim her an hoparlöre gider muhakkak evde izlerken😅 Sinemada kaçış yok tabi 👻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve mutlaka karanlıkta izlenmeli :p

      Sil
  5. ay yok artık bu tarz filmleri hiç seyredemiyorum maalesef tırsıyorum resmen :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam bir korku filmi delisiyimm 💀💀💀

      Sil
  6. İlginç geldi bana izlemeye çalışacağım..

    YanıtlaSil
  7. Şimdi ben korku sevmem ama gerilime bayılırım izleyip izlememek arasında kararsız kaldım ama sanırım izleyebilirim. Adli tıp, otopsi falan severiz. Tek mekan olması da ilgimi çekti. Hiç duymamıştım bir bakayım bu filme :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir iki yerde ciddi zıplatıyor onu söylemeliyim. Otopsi vs. konularına ilgi duyuyorsan beğeneceğini düşünüyorum çünkü filmin hemen hemen ilk bölümü morgda otopside geçiyor.

      Yorumlarını merakla bekliyorum.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.