Film Yorum | Baraka (The Shack)


İnançla ilgili film yapmak biraz zor ve tehlikelidir bana göre. Hem izleyiciler açısından hem de filmin mesajının tam olarak anlaşılması açısından kimi zaman riskli bir seçimdir. Yönetmen Stuart Hazeldine anlaşılan bu riski göze almış, kader, inanç, hayat ve ölüm konularının hepsini harmanlayan bir film çıkartmış ortaya.

Filmimizin başlangıcında çekirdek aile Philips'lerle tanışıyoruz. 3 çocuklarıyla kendi küçük dünyalarında yaşarken, hafta sonu gittikleri kampta çok büyük bir trajedi yaşarlar. 

Bu acı olayın ardından, ailenin her bireyi kendine düşen payı alır ama baba Mack Philips kendini bir türlü toparlayamaz.


Kafasında dolaşan "Neden? Niye biz?" sorularıyla sürekli acı içinde yaşayan Mack bir gün posta kutusunda bir mektup bulur.

Mektupta ona, kampta bu acı olayın yaşandığı barakaya gelmesi gerektiği yazmaktadır.


İlk olarak bunun kendisine yapılmış acımasız bir şaka olduğunu düşünür. Komşuları soruşturur ama bir sonuca ulaşamaz. Ve yapılan bu teklifi kabul etmeye karar verir.


Barakaya girdiği anda, şimdiye kadar hissetmiş olduğu tüm acıların biriktiğini hisseder benliğinde. Ancak barakaya girerken açtığı kapı, aslında onun hayatında kendisi için açacağı yeni bir kapıdır. Çünkü barakada, sorduğu tüm soruların cevapları kendisini beklemektedir.


Konu olarak her ne kadar ilginç gözükse de, özellikle filmin ikinci kısmı benim için tatmin edici olmaktan çok uzaktı. Tasvir eidlmeye çalışılan karakterler inandırıcılıktan son derece uzak, verilmeye çalışan cevaplar da bütünlük sağlamıyordu bence.


Filmde dair en sevdiğim şey o muhteşem renkler ve görselliği, ikinci olarak da her daim izlemekten keyif aldığım Oscar ödüllü Octavia Spencer oldu. Rolünün de oldukça ilginç olduğunu not düşmeliyim.

William P.Young'ın 2007 tarihli çok satan kitabından esinlenilerek çekilen filmde diğer rollerde daha çok fantastik filmlerden hatıladığımız Sam Worthington, Tim McGraw, Radha Mitchell ve Avraham Aviv Alush yer alıyor.


2 saat 12 dakika gibi oldukça uzun bir süreye sahip olan "Baraka"nın IMDB puanı da (6.6) bir hayli yüksek bana kalırsa. Çünkü bu filmi izledikten sonra Will Smith'in son filmi "Gizli Güzellik"e (Collateral Beauty) büyük haksızlık yaptığımı fark ettim. 
Bana o filmi (dahi) aratan "Baraka" vesilesiyle buradan sevgili Will Smith'e özürlerimi gönderiyorum 😓


22 yorum:

  1. Biraz hayal kırıklığı yaşatan bir film olduğunu okumama rağmen merak etmekten kendimi alamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi beğenen de çok kişi duydum. Sanırım hikayesi pek benim beğenime hitap etmedi.
      İzlersen yorumlarını paylaş mutlaka. Yorumunu merak ettim.

      Sevgiler

      Sil
  2. bir de adı baraka olan nefis bir film daha var. 1992 yapımı bir film onu da kaçırma baak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu film için nefis diyemeyeceğim ama senin söylediğin bence bir klasik

      Sevgiler

      Sil
  3. Deep Tone sayesinde sayfanıza ulaştım, bende beklerim. Bu arada filmi izlemedim ama yaza izlenecekler diye bir listem var ekledim..

    www.blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniiizzz 🌼
      Tabii ki ben de ziyarete geleceğim.

      Sevgiler

      Sil
  4. Konusu güzele benziyor bi bakayım ben bu filme :) bana da beklerim sibelynka sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler şimdiden

      Sevgiler

      Sil
  5. Deeptone sayesinde bloğundan haberdar oldum. Bu ilginç bir filme benziyor. En yakın zamanda izlemeyi düşünüyorum. Ben de bloğuma beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Deryada Damla
      İzlersen yorumlarını merakla bekliyorum. En kısa zamanda ziyarete geliyorum.

      Sil
  6. Filmi izleyecek bir site bulamadım. Nereden izleyebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an vizyonda olduğu için nete düşmemiştir.

      Sil
  7. Deep Tone bize hep birbirinden güzel bloglar tanıtır. Yine çok memnun kaldığımız bir tanıtımla haberdar oldum sizden. Merhaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar hoşgeldiniz.
      Valla ben de sabah Deep'in güzel tanıtımıyla başladım güne. Çok da mutlu oldum tabii...
      Yorumlarınızı da her zaman beklerim. Sevgiler

      Sil
  8. Bu kadının oyunculuğuna hayanım :D deeptone sayesinde geldim bende sizi de beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de. Zaten filmin tek güzel yanı olmuş.
      Tabii ben de keyifle ziyarete gelirim

      Sil
  9. Ikinci kez karşıma çıktı. Hem mereak ediyorum hem hüzünlü birsey izlemek istemiyirum. Bekli basja zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz hüzün var içinde ama sonu umut ve inanca bağlanıyor.

      Sil
  10. Morgan Freeman'dan başka tanrı tanımam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aynı şeyi düşünüyorum :)

      Sil
  11. Baraka filmiyle ilgili en çok o muhteşem bahçeyi merak ettim. Öyle bir bahçede yaşasam keşke :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabahları öyle bir bahçeye uyanmanın düşüncesi bile mutlu ediyor insanı değil mi?

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.