Film Yorum | Kardeşler (Brothers)


Film yorumlarımı okuyanlar belki denk gelmiştir Jake Gyllenhaal çok beğendiğim ve yeteneğinin yeterince ortaya çıkartılmadığını düşündüğüm oyuncuların başında gelir. Özellikle 2014 yapımı "Nightcrawler" (Gece Vurgunu) ile kariyerinin en güzel filmine imza atan Gyllenhaal giderek daha çok adını duymaya başladığımız isimlerden biri.


"Kardeşler" (Brothers) 2009 yapımı bir film. Öncelikle yukarıda belirttiğim nedenle ilgimi çekmişti. Ancak kadrodaki diğer isimleri görünce güzel bir film izleyeceğim beklentim arttı. 

Natalie Portman, Tobey Maguire, Sam Shephard ve Jake Gyllenhaal'den oluşan muhteşem kadrosuyla film beklentimi boşa çıkartmadı diyebilirim.


Film çekirdek bir ailenin yaşadığı daha doğrusu yaşamak zorunda kaldığı trajediyi anlatıyor. Afganistan'da görev yapmış Sam Cahill güzel bir eş, 2 tatlı kız çocuğu babası bir asker. Hapishaneden yeni çıkmış ve hayatı boyunca hep sorun yaratmış bir kardeşi var. Tabii anne ve babası için iyi çocuk her zaman pohpohlanıyor, takdir görüyor; kötü çocuk ise "bir baltaya sap olamamakla" suçlanıp duruyor.


Sam yeni bir görev için Afganistan'a geri dönmek zorunda kalır. Eşi Grace, kızları ve henüz ne yapacağına karar verememiş hayta kardeşi Tommy'i de ardında bırakarak, savaşın o acımasızlığına gider.

Ve bir gün geride bıraktığı evinin kapısı çalınır. 2 ordu mensubu Grace'e eşinin acı haberini getirirler. Sam'in sonlanan hikayesi Grace, Tommy ve kızlar için hayatta kalma mücadelesinin başlangıcı olacaktır. Hayatın, onlar için hiç tahmin edemedikleri bir sürprizi saklı tuttuğunu bilmeden...


Dram yönü ağır basan "Kardeşler"(Brothers) gerek hikayesi gerek oyunculuklarıyla beğendiğim bir film oldu. Özellikle Natalie Portman Grace karakterinde oldukça başarılı. Usta oyuncu Sam Shepard'ı "acımasız baba" rolünde izlemek de keyifliydi her zamanki gibi... Savaşa dair bir yorumda bulunmak yerine, savaşın insanlara neler yaptığının altını çizmeyi tercih eden yönetmen Jim Sheridan güzel bir iş çıkartmış.

Filmin senaryosu Susanne Bier'in 2004 yapımı aynı adlı filminden David Benioff tarafından uyarlanmış. Müziklerin de gayet güzel olduğunu belirtmeliyim. Özellikle Simon Wilcox'un "Empty Sky" parçası kulaklara bayram.

Güçlü bir kadroyla, keyifli bir dram izlemek isteyenler için güzel bir tercih olabilir. Keyifli seyirler herkese!


10 yorum:

  1. Film izleme sitelerinde heba olmaktansa buraya gelip film önerisi bakmak daha güzel bence,listem kabarıyor sayende :)

    Jake Gyllenhaal'un en son Son şans filmini izledim.Çok filmini izlediğimi hatırlamıyorum ama nedense çok izlemişim gibi his oluşuyor adamı gördükçe,ya da izledim hatırlamıyorum.😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler çok mutlu ettin beni :)
      Alternatif olabiliyorsam ne mutlu bana

      Bu arada ne güzel bir filmdi o. Ama benim favori Gyllenhaal filmim yukarıda da dediğim gibi "Gece Vurgunu" Süper bir filmdi

      Sil
  2. filmi izleme listeme aldım saol. bi dee seni mimlediim :) heey bak ben bloglara üye olmadan okuyom öyle serbest dolaşıyom tamam mıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin her zaman beklerim :)

      Teşekkürler mim için. En yakın zamanda geliyorum ziyaretine

      Sil
  3. Ben bu Jake ... çok beğeniyorum.Bir de soyadı garip olmasaymış :)
    Pers Prensinden beri hastasıyım.Yaşam Şifresi ise benim üzerimde büyük bir etki bırakmıştı,günler boyu o son sahneyi rüyamda gördüm durdum :)
    Bu dahil birçok izlemediğim filmi var,sayende izlemek için bahanem oldu ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de izlemediğim birkaç filmi var. Ama ona torpil geçip listenin tepesine alıyorum :p
      Kesinlikle günümüzün en başarılı aktörlerinden biri

      Sil
  4. Merhaba, seni mimledim canım son yazıma bak istersen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo tabii hemen geliyorum.

      Sevgiler

      Sil
  5. İZleyeli çok oldu ama afişi görünce yine duygulandım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de iyi ki izledim dediğim filmlerden biri oldu

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.