Kitap | Mucize - R.J. PALACIO


Bu kitabı okumaya başladığımda itiraf edeyim beni bu kadar etkileyecek bir yolculuğa çıkacağımı hiç düşünmüyordum. Belki biraz çocuk-genç kitleyi hedef alan bir kitap olduğunu düşünmüştüm ve kolay okunur olabileceğini tahmin etmiştim o kadar. Ama içimi öylesine ısıtan bir kitap oldu ki bana "iyi ki okumuşum" dedirtti.

"Mucize" doğuştan yüzünde anomali ile doğan küçük bir çocuğun, August'un hikayesi... Milyonda bir rastlanan bir tıbbi nedenden dolayı yüzü diğer insanlardan oldukça farklı. Tabii bu da sokakta,markette ya da okulda  August'un tüm bakışları üzerinde toplaması demek.

"Sihirli bir lamba bulsaydım ve tek bir dilek hakkım olsaydı, hiç kimsenin fark etmeyeceği sıradan bir yüzüm olmasını dilerdim. Sokakta yürürken insanların beni görüp hemen başka tarafa bakıyormuş gibi yapmamalarını dilerdim." August

Onu çok seven ve farklılığını normalleştirmeye çalışan bir ailesi var August'un. Ablası, babası ve onu her şeyden korumaya çalışan bir annesi. Ancak onların sevgisi August'un gerçek dünyanın acımasızlığı ile tanışmasını önleyemiyor.

 Mesela bir süre kafasına astronot başlığı takıyor. Yazın o sıcak günlerinde bile hiç çıkartmıyor kafasından. Çünkü o zaman insanların ona yönelttikleri garip bakışlardan kurtulabildiğini söylüyor.

"Bazen küçükken taktığım o astronot başlığını hala takabilmeyi diliyordum. İster inanın ister inanmayın, insanlar astronot başlıklı bir çocuk görmeyi, benim yüzümü görmekten çok daha az
garipsiyor." August

İşte "Mucize" küçücük bir kalbin koskoca bir dünya ile mücadelesini anlatıyor. Bu hikayeyi kimi zaman August'un ağzından dinliyoruz, kimi zaman ablası Via ya da okuldaki arkadaşları Jack ve Summer'ın ağzından.

Öylesine içten öylesine sade bir dille yazılmış ki kitap elinizden bırakmak istemiyorsunuz. O cesur yürekli çocuğun hayatta karşılaştıkları ve göğüslemek zorunda olduğu şeyler içinizi acıtıyor kimi zaman. Bazen de cesareti ve mücadelesi karşısında gözlerinizin dolduğunu fark ediyorsunuz.

"Her neyse, mesele insanların bana nasıl tepki verdiği değil. Daha önce de zilyon kere söylediğim gibi: Şimdiye dek buna alıştım. Bunun canımı sıkmasına izin vermiyorum. Bu tıpkı çisentide dışarıya çıkmak gibi. Çisentide çizmelerinizi giymezsiniz. Şemsiyenizi bile açmazsınız. Altında yürür ve saçlarınızın ıslandığını belli belirsiz fark edersiniz." August

Bence "Mucize" tıpkı adı gibi, aslında hepimizin dünyaya gelmiş benzersiz mucizeler olduğumuzu bir kere daha hatırlatıyor bize... 


Mucize "Wonder"
R.J. Palacio
Çeviri: Berna Sirman
Pegasus Yayınları, 336 sayfa


2 yorum:

  1. Kitabı birçok yerde gördüm ama nefret ediyorum Pegasus'un bu fiyatlarından.
    Yazın sayesinde kitap listeme koymuş bulunmaktayım.Kitabı bir şekilde okuduğumda yazıda andığım ilk sen olacaksın :)
    Gecen iyi olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap fiyatları konusunda sana katılıyorum. Sinema bileti fiyatları konusunda da benzer şeyleri düşünüyorum. Uygun fiyat politikasında görev devlete düşüyor. Çünkü okumak, sanatsal aktivitelere katılmak her vatandaşın hakkı ama yarısı asgari ücret alan çalışanlar için bu çok büyük bir lüks.

      Yazını merakla bekliyorum. Keyifli okumalar şimdiden

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.