Bloğunuzun Yedeğini Alıyor Musunuz?


Uğraşır didinir, göz bebeğimiz bloglarımızı elimizden geldiğince güzel şekilde doldurmaya çalışırız. İçeriğimizi oluştururuz, bunu en doğru cümlelerle anlatabilmek için yazıya dökeriz. İçeriğimizi hazırladığımız görsellerle de destekleriz. 

Tüm bu verileri Google kendi veri tabanında saklar. Ancak kötü sürprizlerle karşılaşmamak için sizin de yapmanız gereken bir şey var: Düzenli olarak bloğunuzun yedeğini almak.

 2 şekilde bloğunuzun yedeklemesini yapabilirsiniz: 

- Blog Tema Yedeklemesi
- Blog İçerik Yedeklemesi


🔶 🔷 🔶 🔷 🔶 🔷


1-) BLOG TEMA YEDEKLEMESİ

Bazı zamanlar blog görüntümüzden sıkılır ve yepyeni bir tema denemek isteriz. Ancak tıpkı askıda duran elbisenin üzerimizde beklediğimiz etkiyi vermemesi gibi, seçtiğimiz tema da hoşumuza gitmez. Böyle zamanlarda yapılacak tek şey eski temaya geri dönmektir. 

Peki blog temasının yedeğini nasıl alabilirsiniz?
Kullanıcı panelimize girip, solda görülen "Tema" kısmına giriyoruz.

Burada yer alan "Yedekle / Geri Yükle" butonuna tıklıyoruz.


Ve son olarak "Tema İndir" kısmında blog yedeğimizi .xml olarak bilgisayarımıza indiriyoruz. Artık herhangi bir sıkıntı yaşadığınızda, aynı adımları kullanarak blog şablonunuzu eskiye döndürebilirsiniz.


💠 💠 💠 💠


2-) BLOG İÇERİK YEDEKLEME

Bu bana göre temadan çok daha önemli. Düzenli aralıklarla mutlaka yapmanız gereken bir işlem. Hele yazılarınızın bir kopyasını bilgisayarınızda vs. bir yerlerde saklamıyorsanız.

Peki bu işlemi nasıl yapacağız hemen bir bakalım:

Yine kullanıcı panelimize giriyoruz ve "Ayarlar" kısmına geliyoruz. 
Alt menüden "Diğer" sekmesine tıklıyoruz.


Açılan sayfadaki "İçeriği Yedekle" butonuna tıklıyoruz.


Ve bilgisayarınıza kaydedin. İşte bu kadar kolay!


Düzenli olarak blog yedeklerinizi almayı ihmal etmeyin! 💻

32 yorum:

  1. aa hiç yedekleme yapmadığımı fark ettim, hemen yedekleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne olur ne olmaz. Sürekli yedek almalı

      Sil
  2. Hiç yedeklemiyorum desem yeridir😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok önemli.
      2 dakikanı ayırarak kişisel arşivini de yapmış olursun kolayca

      Sil
  3. Ben içerik falan yedeklemeyi düşünmedim hiç ama yeni tema denerken olan temayı hep yedeklerim.^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tema daha çok değiştirildiği için genelde onun yedeği alınıyor.
      İçerik yedeği de ne olur ne olmaz diye alınmalı muhakkak

      Sil
  4. Dikkat etmemiştim şu ana kadar. Bir ara yedekleyim. Teşekkür ederim ☺

    YanıtlaSil
  5. Daha önce yaptığım bir şeydi ama nerdeyse 2 senedir unuttum.. Güzel bir hatırlatma oldu Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Owwww bayağı olmuşşş
      Hemen yedekler teez alınaaaa

      Sil
  6. faydalı bilgi olmuuuuş buu. wordde yazıyom ben önce sonra bloga koyuyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bloğa yazıyorum, düzeltmeleri de orada yapıyorum.
      O nedenle bazen gözümden kaçıyor hatalar :o

      Sil
  7. Sık yedeklediğimi sanıyorum ama sonra bir bakmışım aylar geçmiş :)

    YanıtlaSil
  8. İlk zamanlar yedek almıyordum ama şimdilerde bazı aralıklarla yedekliyorum. Kötü bir sürpriz yaşamamak için mutlaka yedek almak gerekiyor. Hem basit hem de gerekli bir yöntem. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ve kesinlikle sana katılıyorum. Ne olur olmaz, işi şansa bırakmamak lazım.

      Sil
  9. Ah ne iyi yapmışsınız, çok önemli bir konu ;)

    YanıtlaSil
  10. Bilgilendirici bir yazı olmuş.Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumunuz için

      Sil
  11. Bilmeyenler için yararlı olmuş..Yedek almakta yarar var..

    YanıtlaSil
  12. Hiç yedeklememiştim. Uğraşmamıştım da bu konu üzerinde. Hazır görsellerle anlatılınca ben de adım adım izleyip temeyı da içeriği de yedekledim.

    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de vesile olmuşum ne güzel 😇

      Sil
  13. Mobilden yedekleme yapabilir miyiz sevfli sblynka 😁kestirdim ismi kusura bakmayn 😁💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısaca Sibel de diyebilirsin :)Ve evet mobilden her 2 yedekleme de yapılabiliyor.

      Sevgiler

      Sil
  14. Bloggerda yedeklemeyi pek gerekli görmüyorum. Açıkçası biraz da üşengeçlik rol oynuyor. Ancak hesap bir anda sebepsiz yere yasaklanırsa bu yedek hayat kurtaracaktır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Internet aleminde her an her şey olabilir. O nedenle periyodik olarak özellikle içeriğin yedeğini almak gerekli bence. Yazılarını ayrıca bir dosyada falan tutuyorsan o ayrı tabii.

      Ne demişler "üşenme erteleme yedekle"

      Sil
  15. Şimdiye kadar bilgilerimin kaybolması durumunu yaşamadım ama blogu olup yedeği olmadığı için zor durumda kalan arkadaşların yazılarını okumuşluğum var. Bu yüzden yedek almanın önemli olduğuna katılıyorum.
    Abartıyor olabilirim ama iki yedek alıyorum. Yedeğimin biri pc de diğeri de harici hard diskte durur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence en doğrusunu yapıyorsun. Ben de düzenli olarak yedek alanlardanım. Internet dünyası malum güvenmemek gerek!

      Sevgiler

      Sil
  16. Blogspot'da yedek olayı daha kolay sanırım wordpress de 15 günde 1.
    -Dizin Yedeği
    -Sql Yedeği
    -Görsel yedeği
    -Yazı yedeği

    olmak üzerek tek tek alıyorum. Biraz zaman alıyor blog büyüdükçe yükte artıyor. Bilgiler için Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogger'da tek tuşla tamamlayabiliyoruz yedeklemeyi ama gördüğüm kadarıyla Wordpress'de bu iş biraz daha ayrıntılı.

      Sevgiler

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.