📽 Haftasonu İçin Stres-savar Film Önerilerim 🎥

Murpy kanunları yine yanılmadı. Hafta sonu bizi Heidi kıvamına getiren o güzel, sıcak hava nedense bugün gri renge ve yağmura teslim etti kendini. Ancak bizde çareler tükenmez. Bu havada yapılacak en güzel şey şöyle sıcaaak bir çay demleyip ya da kocaman bir kase patlamış mısırla ekran karşısına kurulmaktır.

Peki ne izleyelim derseniz size 1-2 önerim olacak. Bu listedeki filmler benim stres-savar filmlerim - bazıları demek daha doğru çünkü liste oldukça kalabalık!

Kendimi iyi hissetmediğim ya da azıcık morale ihtiyaç duyduğumda beni mutlu eden, endorfin takviyesi yapan filmler. 

Before Sunrise - Sunset -Midnight Üçlemesi

Romantik-film seviyor ve bu üçlemeyi henüz izlemediyseniz keyifli bir seriyi kaçırıyorsunuz demektir. Jesse ve Celine'in yıllar içinde ilerleyen ilişkilerini anlatan film aslında bir varış değil yolculuk hikayesi. Benim bu filmlerde sevdiğimse konusundan çok filmdeki diyaloglar. Özellikle Julie Delpy'nin Nina Simone takliti unutulmazlar arasındadır.

Little Miss Sunshine (Benim Küçük Günışığım)

Tatlı mı tatlı bir kızın güzellik yarışmasına katılmak için tüm aileyi ayağa kaldırmasını anlatıyor. Filmde afişte gördüğünü sarı minübüs de en aile kadar önemli bir role sahip :)

Kah güleceğiniz kah hüzünleneceğiniz nefis bir yol filmi.


Pink Panther (Pembe Panter)

Başrolde Steve Martin olur da sevilmez mi o film? Adamın kendisi resmen anti-depresan.

Müthiş Müfettiş Ciouseau rolünde sakarlıkları, ilginç dava çözüm teknikleri ve beni benden alan o fransız aksanı ile izlenilmeli. Hamböğğgıır kısmını elinizde çayla izlememeniz tavsiye olunur.

Sideways

Sıcak bir hafta sonu, şarap ve tadına doyulmaz bir sohbet. Hayat üzerine pek çok şeyi öğreneceğiniz / keşfedeceğiniz sakin ama bir o kadar etkileyici bir film. Duygusallık dozunda, komedi dozunda, güzel sohbet de yanımıza kar. 
Ee daha ne olsun?

Gülen Gözler

Ne kadar izlersek izleyelim onlara hiç doyamıyoruz değil mi? Hababam Sınıfı, Tosun Paşa, Bizim Aile... Hepsi bence birer sinema klasiğidir. Maalesef onların başarısına ulaşan çok az film yapılıyor son zamanlarda ülkemizde. 

Yüz kez gösterilse bile yine aynı keyfile izlediğimiz, güldüğümüz bu sıcak filmlerin hepsini seviyorum ama ilk aklıma gelen Fikret ve Vecihi oldu. Sevgilisine gül verebilmek için alçak ucuş yapıp evi titreten usta pilotu hangimiz unutabilir ki? 


Aman Tanrım (Bruce Almighty)

Jim Carrey benim pek de bayıldığım bir oyuncu olmasa da Truman Show ve bu filmi müthiştir. Hayatından pek de memnun olmayıp, yaşadığı sorunlar için Tanrı'yı suçlayan Bruce, kendini bir anda hiç beklemediği bir yerde bulur: Tanrı'nın koltuğunda. Artık evreni yönetme işi kendisine kalmıştır.

İnsanı kahkaya boğan, keyifle izlenilecek bir film. Morgan Freeman'a bu filmden sonra herkes ayrı bir saygı duymaya başladı kabul edelim :p


3 Amigos (3 Kabadayı)

Aslında bu filmin adının 3 Kabadayı değil 3 Kafadar olması daha doğru olurdu. Çünkü görüldüğü üzere kabadayılıkla uzaktan yakından alakaları yok. Yine Steve Martin'in başrollerinde olduğu bu film, üzerinden yıllar geçse bile benim aynı keyifle izlediğim filmlerden biri.

Sakarlıkları, cesaretleri ve o muhteşem konuşan çalı muhabbetlerini izlemek her daim çok komik

Bird On A Wire (Teldeki Kuş)

Bazı oyunculara torpil geçtiğim doğrudur. Mel Gibson da bunlardan biri. Onun o esprili adam rollerini izlemeyi seviyorum.Bu filmde de Goldie Hawn'la mükemmel bir ikili olmuşlar. Peşlerindeki kötü adamlardan kaçarken bizi bayağı bir eğlendirmeyi başarıyorlar.


Tatil (The Holiday)

Televizyonlarda yüz bin kez oynamış olsa da, rastgelince mutlaka izlediğim bir film "Tatil". Hem oyuncu kadrosu (Kate Winslet, Cameron Diaz, Jude Law, Jack Black) hem de konusuyla insanı keyiflendiren, gülümseten bir film. Hem duygusallık hem de komedi arayanlara...


Kuş Kafesi ( The Birdcage)

Gay çift Armand ve Albert'in komik mi komik hikayesi. Bir gece kulübü işleten çift Armand'ın oğlu Val nişanlanınca kendilerini oldukça zor bir durumda bulurlar. Çünkü Val'in nişanlısı Barbra'nın ailesi oldukça muhafazakar, politikanın içinde bir ailedir. Ve gay bir çiftle akraba olacaklarına dair hiçbir fikirleri yoktur.

Özellikle  Nathan Lane'in muhteşem oyunu filmi çok esprili hale getiriyor. Bazı espriler büyükler için, aman dikkat!

Kızgın Güneş (Under The Tuscan Sun)

Eminim benim  gibi birçok kişinin Toskana'ya aşık olmasını sağlayan filmdir "Kızgın Güneş". Şarap bağları, göz görebildiğine uzanan yeşil, yöresel özellikleriyle o güzel evler... İzlerken insanın seyahat etme, oralara gitme isteği veren film keyfili bir romantik dram.

Herşeyini satıp Toskana'da yepyeni bir hayata başlayan Frances'in hikayesi hem insanı duygulandırıyor hem de gülümsetiyor kimi zaman. Ama en önemlisi insanın içini umutla dolduruyor. İzlemediyseniz mutlaka bir şans verin dediğim filmlerinden biri.


🎬

Listemin bir kısmı bunlar...

Sizin bu listeye eklemek istediğiniz filmler var mıdır?
 Şöyle sıcak, keyifli ve insanı mutlu edecek filmler?

43 yorum:

  1. Tavsiyeler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bugün ne izlesem derken film önerilerinizi gördümm beğendiklerime bakacağım teşekkürler😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper olmuş :)
      Umarım zevkine göre bişeyler bulursun

      Sil
  3. Güzel filmler bir kaçını beğenerek izlemiştim.Kızgın Güneş ilgimi çekti yazdım listeye teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğini düşünüyorum.
      Şimdiden keyifli seyirler

      Sil
  4. Bu yaz izlemem gereken filmler, okuyacagim kitaplar ve gitmem gereken yerler adlı küçük notlar oluşturmuştum tavsiyelerinizden listeme koyacaklarimi belirledim😊 tavsiyeleriniz için teşekkürler
    Takipteyim😊😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bunları bloğunda da paylaşırsın. Fikir almak çok keyifli oluyor

      Sil
  5. Vecihi <3

    İçlerinde izlediklerim de var, hiç duymadıklarım da. Güzel seyirlik filmler bir tanesini bugün izleyebilirim. Şu aralar daha hafif şeylere ihtiyacım var gibi en azından bir süreliğine :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı zamanlar ben de kafa dağıtıcı, hafif şeyler tercih ediyorum.
      Sen de böyle bir liste hazırlasana güzel olur bak

      Sil
    2. Bir aile filmleri listesi yayınladım ama alternatif olarak da düşüneyim bir ne listesi yapabilirim diye 😄 Teşekkürler öneri için.

      Sil
  6. Bende haftasonunu film izlemekte değerlendirenlerdenim. :) İzlemedeiklerime hemen başlıyorum. :) Nesin bloğunun etkinliğinden geliyorum bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz. İyi seyirler öyleyse
      Ben de ziyarete geliyorum :)

      Sil
  7. The holiday filmini izlemiştim ve ben de beğenmiştim :) Filmleri not ettim ilgimi çeken 3 film var :)) Ayrıca bloğunuzu da çok beğendim, başarılarızın devamını diliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Defalarca izlesem de sıkılmadığım bir film Tatil. Beni mutlu ediyor
      Güzel sözleriniz için de çok teşekkür ederim. Yorumlarınızı bundan sonra da beklerim.

      Sevgiler

      Sil
  8. Teldeki Kuş, Üç Kabadayı tabii ki Vecihi'nin "Peki öyle olsun" repliği unutulur mu?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Vecihi yaaa
      Bayılıyorum Şener Şen'e. Şimdi bile aklıma geldi görüntüsü, güldürdü beni :))

      Sil
  9. Merhaba bunların içinde roman olanlar da var mı acaba bu arada blogu mu takip edebilirsiniz Www.barisdogangunlukblog.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla yok, hepsi senaryoya dayanıyor.
      Tabii ki takip ederim. Senin gibi minik bloggerlara destek vermemiz gerekir

      Sil
  10. Arasından sadece Aman Tanrım'ı izlemiştim ve çok eğlenmiştim ben de Jim Carey'in oynadığı Yalancı Yalancı filmin öneririm ve Truman Show =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalancı Yalancı'yı izledim ama bu tarz filmlerini pek sevmiyorum. Mesela Maske'yi de pek sevmem. Ama Truman Show kesinlikle bir klasiktir.

      Sil
  11. Tavsiyeler için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Fikir verdiysem ne mutlu

      Sil
  12. Güzel filmler önermişsin. Birçoğunu izledim ama izlemediklerim de var. Bu tarz filmler gerçekten insanın modunu yükseltiyor. Ben de Bridget Jones2un Günlüğü serisini tavsiye ederim. filmlerini çok eğlenceli bulduğum için kitaplarını da aldım, bir ara okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledim Bridget Jones'u izlemez miyim?
      Kesinlikle sana katılıyorum. Bazen insanın ruhuna bu filmler gibi umut, neşe aşılayan filmler iyi geliyor. Yakın zamanda 2. bir liste hazırlayacağım yine

      Sil
  13. Film anlatışların çok iyiydi 😉

    YanıtlaSil
  14. tavsiyelerinden 4 tanesini izlemiştim, paylaşımın için teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.
      Yorumun için ben teşekkür ederim

      Sil
  15. Bayıldım listeye :) Before the sun rise üçlemesini izlemedim hâlâ, neden bilmem, bunu bir düşüneyim :) Jim Carrey'in dediklerin dışında bir de The Majestic'ini severim. Holiday'le Teldeki Kuş'u kaç kere izledim bilmiyorum.

    Listeye Sen Uyurken, Aile Babası ve Şahane Hayat'ı ekleyip gidiyorum :)

    YanıtlaSil
  16. Bedore serisi için mutlaka zaman ayır. Klasikler arasına girdiler bile.
    The Majestic'i izlemedim, sanırım Jim Carrey'den pek hoşlanmadığım için kaçırmış olmalıyım.

    Eklediklerinde daha keyifli oldu liste, teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. before sunrise'in devamı olduğunu öğrendiğimde çok şaşırmıştım şimdi bir d midnight çıktı başımıza :)
    the hiliday,sideway ve kızgın güneşi bilmiyorum lakin diğer fimlerin tümü benimde her seferine keyifle izlediğim filmler :)
    öneri yaparım da sanırım sağlam bir sinema seversiniz ne tavsiye etsem zaten izlediğinizi düşünüyorum. bi deneyelim bakalım : when hary met sally (hani sıcak sevimli filmler bağlamında bir öneri ) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerilerinizi her zaman beklerim. Yeni filmler (ya da müzikler) keşfetmek her zaman çok keyifli

      "When Harry Met Sally" unutulur mu? Hele Meg Ryan'ın o unutulmaz performansı :P

      Sil
  18. İlk sıradaki üçleme her daim favorim. Bayılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çok severek izlediğim bir seri. Romantik film sevenleri kaçırmaması gerek

      Sil
  19. The Birdcage filminde Gene Hackman'ın bir repliği vardı, sinemada güldüğümü hatırlıyorum: "Beyaz beni şişman gösteriyor"
    Before serisinin tüm filmlerini ilgiyle izlemiş ve çok sevmiştim. O ikisi konuşacak ne kadar çok konu buluyorlardı öyle!
    Listedeki filmlerin hepsini izlemişim aslında.
    Hepsi de hoşça vakit geçirtecek güzel filmler bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında ikinci bir liste daha hazırlamayı düşünüyorum. O kadar keyifli filmler var ki yazılacak.

      Before serisi efsane! Defalarca izledim, her seferinde aynı keyfi aldım.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.